A csípőfájdalom lelki okai

Mik lehetnek a csípőfájdalom lelki okai? Ebben az írásban komplex módon foglalkozunk ennek feltárásával. Első hallásra a legegyszerűbb válasz a haladás, lépés problémája. Pontosan miféle haladást is jelent ez?

Csípőfájdalom lelki okai

A lelki tünetek megértése sokat segíthet, ám a fizikai probléma pontos feltárása az első lépcső. Elsőként tehát mindenképpen keressünk egy szakorvost, aki megvizsgálja a csípőfájdalom tüneteit, és diagnózist állít fel.

A csípőízületi fájdalom gyakran derékfájással is együtt jár. Fizikai szinten mindkettő estében igen fontos a megfelelő ülés, amennyiben persze ülőmunkát végzünk.

A csípőfájdalom tünetei

Elmondhatjuk, hogy az ízületi fájdalom legrosszabbika a csípőízület fájdalma. Ez az, amikor egyszerűen a lépés is nehezére esik a páciensnek. Az ugrás pedig egyenesen elképzelhetetlen a szúró fájdalom miatt. Csak nagyon nehezen tudja pontosan lokalizálni.

Valahogy így kezdődik, és sajnos csak akkor keresünk segítséget, amikor már elviselhetetlenné válik a fájdalom. A járás mellett a nagyobb ugrások megtétele akadályozott. Mindez éles fájdalommal jár. A lelki okok keresése mellett az orvos tanácsát érdemes követni első körben.

Csípőfájdalom lelki okai

Az adott probléma lelki okát keresve bennem mindig felmerül, hogy mit jelent ez pontosan az én esetemben. Mit kell tennem a változáshoz? A csípő fájdalom alapvetően megállásra kényszerít, de lássuk miért.

A csípőfájdalom lelki okai a lépéshez, haladáshoz köthetőek. A járás a csípőízületnél kezdődik. A csípőfájdalom tehát a előrehaladásban állít meg minket. Akkor most vajon rossz úton járunk, vagy esetleg bátorságot kellene gyűjteni egy nagyobb ugráshoz?

A betegségek lelki okait kutatóknak azt szoktam javasolni, hogy persze gondolkodjunk el rajta, mi lehet a probléma gyökere, de első lépésként mindenképpen kezdjünk el fizikai szinten foglalkozni a problémával.

Nem egy esetben tapasztaltam, hogy orvosilag semmi komoly dolgot nem állapítottak meg valakinél, mégis nagy fájdalmai voltak az illetőnek. Amikor elkezdtünk tornázni javult a helyzet, de nem oldódott meg egészen addig, amíg a belső stresszt okozó szituáció meg nem változott.

Ez akár hónapokba telt. Ez persze nem azt jelenti, hogy az a mélyizom építés ne lett volna elengedhetetlenül szükséges, amit ez idő alatt végeztünk. Ez a fizikai szintű erősödés lelkileg is megerősíti az embert, hogy azután szembe tudjon nézni a csípőízület lelki okaival.



Csípőfájdalom okai

A csípőízület okainak feltárása mindenképpen egy ortopéd szakorvos feladata. Amennyiben gyulladás fennáll, általában először gyógyszeresen kezelik azt, és csak később kezdhető el a mozgásterápia.

Az orvosi papírokat a gyógytornászoknak fel kell mutatni. Ha már túl vagyunk a gyógytornán, és tovább szeretnénk stabilizálni a csípőízületet, akkor forduljunk egy szakképzett mozgásterapeutához, vagy pilates oktatóhoz. Ide is érdemes a papírokat elvinni. Szakképzett trénerek kérik is az orvosi engedélyt a mozgáshoz.

Csípőfájdalom lelki okainak tanítása

A kitartás, az apró sikerek megbecsülése,
A mozgásterápiában való lépésről lépésre haladás lelkileg is erősítenek.
A csípőízület lelki okainak tanítása a külső előrehaladás helyett egy nagyon erőteljes belső haladásra int. Azért akadályozott a külső haladás, hogy belülre figyeljünk, és ott fejlődjünk.

A fájdalmaink megértése az onnan kifelé vezető úton történik.
A segítséggel való előrehaladás a csípőízület stabilizálása hosszadalmas folyamat. Ezen az úton viszont olyan kincsek várnak ránk, mint a türelem és elfogadás elsősorban magunkkal szemben. A mozgásterápiában való lépésről lépésre haladás lelkileg is erősítenek. Azt szoktam mondani, hogy a kettőt előre egyet vissza is még előre haladás. Ennek elfogadása pedig türelemre és a legnagyobb kincsre, alázatra tanít, ami a belső úton való haladás alapkövei.

Túri Virág Réka

Author: Túri Virág Réka

Helló, Túri Virág Réka vagyok, a pilates és gerinctorna személyi edződ, a MozgogniKell.hu alapítója. Honlapunkon hasznos olvasnivalókat találsz mozgásod tökéletesítésére, és kitűzött céljaid mihamarabbi elérésére. Társ a személyes inspirációban: kihozzuk belőled a maximumot. Mozgásra fel!

Túri Virág Réka

Author: Túri Virág Réka

Helló, Túri Virág Réka vagyok, a pilates és gerinctorna személyi edződ, a MozgogniKell.hu alapítója. Honlapunkon hasznos olvasnivalókat találsz mozgásod tökéletesítésére, és kitűzött céljaid mihamarabbi elérésére. Társ a személyes inspirációban: kihozzuk belőled a maximumot. Mozgásra fel!


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Pilates, Gerinctorna | Mozogni Kell!