Mire jó a pilates?

Összeírtuk, hogy mire jó a Pilates. A lista meglehetősen hosszú. Mutatjuk a tényeket. A pilates technika gyakorlásával fejlődik a testtudatosság és ezáltal a testtartásod, amely visszahat az egész napi ülés, állás, járás, vagy akár egyoldalú aktív fizikai terhelésre is. Megelőzhető és megszüntethető a rossz tartásból adódó derékfájás, hátfájás. Egy másik írásunkból pedig azt tudhatod meg, hogy mi a pilates.

Mutatjuk, mire jó a pilates?


Keresd az aktuális Pilates edzéseket>> Személyi Pilates óra


A pilates gyakorlatok két legfontosabb célja, a ízületi stabilitás és mobilitás. Ez azt jelenti, hogy az ízületi stabilitásért felelős mélyizomzatot speciális gyakorlatokkal erősítjük. Eközben az ízület mobilitását, azaz mozgásterét is fokozatosan növeljük.

Továbbá, a pilates egyik fontos eleme a légzés. A helyes és tudatos légzés elsajátítása és gyakorlása fokozza a vér oxigénellátottságát. Ily módon a légzés visszahat az egész testre, a keringésre, emésztésre, immunrendszerre.

“Ép testben ép lélek.”

A pilates jelentősen javítja az életminőséget. Szerencsére könnyen függővé lehet válni a jó közérzettől amit a pilates ad. Ha rendszeres gyakorlóvá váltunk, akkor ez hamarosan az életminőségünkön is javítani fog, ami visszahat a hangulatunkra, kapcsolatainkra, és sikereinkre.

Pilates: mire jó és mire nem

Lássuk a konkrétumokat. Irodában dolgozó ismerőseim szoktak tőlem tanácsot kérni az ülőmunka okozta derék, nyak és vállfájdalmaikra. Bár az irodában van lehetőség megfelelő széket választani, sőt masszázzsal is karban kell tartani, de a legtöbb az, amit magunkért tehetünk a célirányos és személyes tartásjavítás, erre jó a pilates.

Pilates előnyei

Íme a pilates előnyei:

  • Bármilyen életkorban gyakorolható
  • 50 felettiek is biztonsággal gyakorolhatják
  • Korábbi mozgástapasztalat vagy előképzettség nélkül is gyakorolható
  • már heti egy alkalom is jelentős változást eredményez
  • napi 20 perc pilatesszel  jelentős eredmény érhető el
  • könnyedén beépíthető a napi rutinba
  • tartósan javítja a testtartás
  • hát- és derékfájást csökkenti és kezeli
  • hajlékonnyá tesz
  • erősíti a mélyizomzatot

A pilates előnyei közül a legfontosabb, hogy hatékonyan és tartósan javítja a testtartást, így az ebből fakadó hát és derékfájást megszünteti.

Összegzés

Összegezzük, hogy  mire jó a pilates. A testartásod javítására, az izületi stabilitás erő és hajékonyság megteremtésével, valamint a test és elme fitten tartására, és leginkább arra, hogy mozgásban maradj. A pilatesszel mindezt könnyen és élvezetesen tudod megvalósítani.

 

 

Túri Virág Réka

Author: Túri Virág Réka

Helló, Túri Virág Réka vagyok, a pilates és gerinctorna személyi edződ, a MozgogniKell.hu alapítója. Honlapunkon hasznos olvasnivalókat találsz mozgásod tökéletesítésére, és kitűzött céljaid mihamarabbi elérésére. Társ a személyes inspirációban: kihozzuk belőled a maximumot. Mozgásra fel!

Túri Virág Réka

Author: Túri Virág Réka

Helló, Túri Virág Réka vagyok, a pilates és gerinctorna személyi edződ, a MozgogniKell.hu alapítója. Honlapunkon hasznos olvasnivalókat találsz mozgásod tökéletesítésére, és kitűzött céljaid mihamarabbi elérésére. Társ a személyes inspirációban: kihozzuk belőled a maximumot. Mozgásra fel!


Comments (2)‎

[…] és derékfájás lelki okaiÜlőmunka hátfájás nélkülGerincstabilizáló izmok erősítéseMire jó a pilates?Mi a pilates? Mi a pilates?by Túri Virág Réka […]

[…] és derékfájás lelki okaiÜlőmunka hátfájás nélkülGerincstabilizáló izmok erősítéseMire jó a pilates?Mi a pilates? Ülőmunka hátfájás nélkülby Túri Virág Réka […]

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Pilates, Gerinctorna | Mozogni Kell!